CLAAS POWER SYSTEMS

Kraftintelligenz.

Nowe oblicze napędu. CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) realizuje idealną współpracę poszczególnych komponentów w ramach kompletnej technologii napędowej.

CLAAS POWER SYSTEMS

Kraftintelligenz.

Nowe oblicze napędu. CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) realizuje idealną współpracę poszczególnych komponentów w ramach kompletnej technologii napędowej.

Paliwa alternatywne

Do roku 2020 UE chce zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w Europie o 20 procent. Także rolnictwo musi włączyć się w zmniejszanie emisji CO2. Rolnictwo i leśnictwo odpowiadają za sześć procent łącznej emisji gazów cieplarnianych. Wraz ze stosowaniem napędów alternatywnych i paliw odnawialnych, takich jak biodiesel, bioetanol i biogaz, można uniknąć występowania emisji gazów cieplarnianych i substancji szkodliwych.

Czas na biogaz.

Biogaz to rozwiązanie, na które stawia jeden z producentów. Przedsiębiorstwo to zaprezentowało niedawno ciągnik zasilany biogazem. Eksploatacja pojazdu jest prosta. Bez wprowadzania zmian w oryginalnym silniku Diesla 70 do 80 procent mocy jest generowanych z biogazu. Silnik dwupaliwowy pracuje jak silnik wysokoprężny. Gaz jest wdmuchiwany wraz z zassanym powietrzem. Spalanie występuje wówczas, kiedy niewielka ilość oleju napędowego zostanie wtryśnięta do cylindra. Jeśli biogaz jest niedostępny, silnik pracuje całkowicie na oleju napędowym. Inny producent zapowiedział, że już dzisiaj wszystkie silniki do maszyn rolniczych mogłyby być w 100 procentach zasilane biodieslem bez wprowadzania kosztownych modyfikacji.

Trucizny w katalizatorze.

Także stosowanie biodiesla ma swoje wady. W internetowym wydaniu czasopisma  „Agrar heute” z lata 2012 roku można przeczytać, że rynek na czysty biodiesel będzie się zmniejszać. Nie wynika to z niewystarczającej konkurencyjności przy dystrybutorze, ale z problemów technicznych. Produkująca silniki firma Deutz nie dopuściła niedawno swojej serii silników TCD 2013 4V, które są stosowane w autobusach i ciężarówkach, do eksploatacji ze 100-procentowym biodieslem i zezwoliła tylko na jego domieszkę na poziomie 30 procent. Jako powód tej decyzji przedsiębiorstwo z Kolonii podało wątpliwości dotyczące oczyszczania spalin w katalizatorze. Jak czytamy w magazynie: „Problematycznymi składnikami biodiesla, które niekorzystnie oddziałują na katalizator, są fosfor, litowce – sód i potas – oraz berylowce – magnez i wapń”. Trucizny katalizatora mogą blokować jego aktywne miejsca.