CLAAS POWER SYSTEMS

Kraftintelligenz.

Nowe oblicze napędu. CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) realizuje idealną współpracę poszczególnych komponentów w ramach kompletnej technologii napędowej.

CLAAS POWER SYSTEMS

Kraftintelligenz.

Nowe oblicze napędu. CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) realizuje idealną współpracę poszczególnych komponentów w ramach kompletnej technologii napędowej.

Co jest lepsze? SCR czy EGR?

Nie da się sformułować jednoznacznego zalecenia. Faktem jest, że redukcja emisji substancji szkodliwych wiąże się z kosztami. W celu wypełnienia norm emisji spalin i równoczesnego utrzymania mocy silnika na wysokim poziomie konieczny jest dalszy rozwój produktów. Faktem jest także i to, że obie technologie są odpowiednie do redukcji ilości spalin. Nie da się obecnie sformułować jednoznacznych i wiarygodnych danych dotyczących ich dokładnych kosztów czy zużycia paliwa. SCR uchodzi za rozwiązanie dla maszyn rolniczych o dużej liczbie KM. Podmioty, które zdecydowały się na ten system, deklarują osiągnięcie znacznych oszczędności zużycia paliwa. Jeden z producentów zapowiada nawet, że zaoszczędzone koszty oleju napędowego zrekompensują nakłady finansowe związane z nowymi substancjami roboczymi, jak AdBlue®. Nie można jednak mieć pewności. SCR będzie się opłacać raczej dla zakładów z dużą flotą, ponieważ trzeba między innymi zamontować zbiornik na AdBlue® także w gospodarstwie.

W przypadku EGR nakład jest znacznie niższy i przypadają mniejsze koszty następcze. Może to być korzystne rozwiązanie dla mniejszych gospodarstw. Jednak stosowany silnik jest w EGR bardziej obciążony, co może niekorzystnie wpływać na zużycie paliwa. Na razie nikt nie jest w stanie określić, jak wysokie lub jak niskie będzie zużycie paliwa w jednym czy drugim systemie. Pewne jest, że maszyna rolnicza to coś więcej niż tylko silnik. To inteligentny system roboczy.

CLAAS obsługuje obie technologie: SCR lub EGR (z DPF*).

Nadal dyskutuje się w branży o zastosowaniu technologii SCR lub EGR. Pierwsze trzy stopnie spalin umożliwiły skuteczną redukcję emisji substancji szkodliwych. Efektem ubocznym jest to, że silniki stały się bardziej skomplikowane, bardziej gorące i mniej ekonomiczne, ponieważ całe oczyszczanie odbywa się w silniku. Teraz branża wchodzi w nową fazę. Norma Stage IIIb dla maszyn rolniczych przewiduje jeden z dwóch wariantów technicznych: EGR (ang. Exhaust Gas Recirculation) i SCR (ang. Selective Catalytic Reduction).

Wielu producentów techniki rolniczej musiało zdecydować się na jedną z tych technologii ze względu na montaż własnych silników w maszynach rolniczych. Firma CLAAS może działać bardziej elastycznie. CLAAS jest jednym z producentów, którzy nie muszą podejmować takiej decyzji, ponieważ stosuje zarówno technologię SCR, jak i EGR. Wybór systemu zależy od tego, jaki model silnika i jaka technika napędowa są stosowane w poszczególnych modelach. Dzięki temu klienci mają wybór i w przypadku obu technologii mogą korzystać z najlepszego doradztwa, najlepszego serwisu i oczekiwać najwyższej jakości.