JAGUAR 980-930

Silnik i podwozie

  • Nowa oś napędzana
  • Podwójny silnik hydrauliczny z szerokim zakresem liczby obrotów
  • Blokada mechanizmu różnicowego dla lepszej trakcji
  • Automatyczny hamulec postojowy dla większego bezpieczeństwa i komfortu

JAGUAR 980-930

Silnik i podwozie

  • Nowa oś napędzana
  • Podwójny silnik hydrauliczny z szerokim zakresem liczby obrotów
  • Blokada mechanizmu różnicowego dla lepszej trakcji
  • Automatyczny hamulec postojowy dla większego bezpieczeństwa i komfortu

Koncepcja podwozia. Optymalnie przenosimy siłę na podłoże.

Oś przednia.

JAGUAR wyróżnia się seryjnie nową osią napędzaną do 40 km/h, 2-biegową skrzynią biegów oraz automatycznym hamulcem postojowym. Opcjonalnie dostępne są blokada mechanizmu różnicowego oraz układ regulacji ciśnienia w oponach.

  • Podwójny silnik hydrauliczny z szerokim zakresem prędkości obrotowej.

    Zalety podwójnego silnika hydraulicznego dla osi napędzanej:

    • Na pierwszym biegu możliwa jest jazda z prędkością do 22 km/h – oznacza to większą elastyczność zastosowania oraz dodatkowy komfort podczas pracy na polu
    • Automatycznie obniżana liczba obrotów silnika wynosząca do 1400 obr./min oszczędza paliwo podczas jazdy na nawrotach lub podczas zatrzymywania w celu zmiany przyczepy
    • Podczas jazdy na drodze liczba obrotów silnika wynosząca tylko 1290 obr./min zmniejsza zużycie paliwa oraz odgłosy silnika
    • Mocny początek jazdy po drodze, polu oraz zboczu
  • Blokada mechanizmu różnicowego.

    W celu zapewnienia lepszej trakcji możliwa jest blokada osi napędowej sprzęgłem płytkowym. Do wyboru są trzy możliwe ustawienia:

    • Automatyczne włączanie rozpoznaje poślizg koła na osi napędzanej i w efekcie automatycznie aktywuje blokadę. Zalecane w przypadku żniw z AUTO PILOT.
    • Automatyczne wyłączanie całkowicie zamyka sprzęgło płytkowe – otwiera je przy prędkości ponad 15 km/h, podczas kierowania oraz w wyniku hamowania. Zaleta podczas pracy w trudnym terenie.
    • Przełączanie ręczne jest przydatne do tymczasowego zastosowania w bardzo trudnym terenie
  • Automatyczny hamulec postojowy.

    Gdy drążek jezdny znajduje się w pozycji neutralnej, w przypadku zatrzymania maszyny następuje automatyczna aktywacja hamulca postojowego. Zapobiega to przypadkowemu stoczeniu się maszyny na stromych zboczach. Ponadto możliwa jest wygodna zmiana biegów bez konieczności użycia pedału hamulca. Bardzo łagodne ruszanie z miejsca umożliwia łatwe dołączenie przyrządów roboczych.

  • Układ regulacji ciśnienia w oponach osi napędzanej i kierowanej.
    JAGUAR 980-930

    Gdy gleba jest mokra lub grząska, istnieje możliwość wygodnego dopasowania ciśnienia w oponach z poziomu kabiny. Dodatkowo zachodzi automatyczna regulacja między jazdą po drodze a pracą na polu. Jazda ze zredukowanym ciśnieniem powietrza chroni glebę, zapewnia maksymalną trakcję i wysoki komfort jazdy. Porównania polowe przeprowadzone przez Wyższą Szkołę Zawodową w Południowej Westfalii wykazały, że przy obniżeniu ciśnienia w oponach można osiągać w napędzie jezdnym oszczędności paliwa rzędu 5%.

Technologia silników. Do 884 KM w jednym bloku.

JAGUAR 980-930

Technologia MAN i Mercedes-Benz.

W JAGUAR 980 i 970 montowane są duże silniki MAN V12 i V8. Wyróżnia je wyjątkowo spokojny bieg oraz ekstremalnie wysoka skuteczność. Silniki MAN rozwijają ponad 560 kW i nie podlegają obowiązującym normom emisji spalin. Modele JAGUAR 960 do 930 muszą spełniać wymagania normy emisji spalin Stage IV (Tier 4). Serie 6-cylindrowych silników Mercedes-Benz spełniają tę normę dzięki dołączonemu układowi wtórnej obróbki spalin.

Dane techniczne

SilnikTypCylindryMoc silnika przy roboczych 1800 obr./min (ECE R 120)
kW/KM
JAGUAR 980MAND2862V12650/884
JAGUAR 970MAND2868V8570/775
JAGUAR 960Mercedes-BenzOM 473 LAR6460/626
JAGUAR 950Mercedes-BenzOM 473 LAR6430/585
JAGUAR 940Mercedes-BenzOM 471 LAR6379/516
JAGUAR 930Mercedes-BenzOM 471 LAR6340/462

1 Ze względu na moc silnika powyżej 560 kW modele JAGUAR 980 i 970 nie podlegają regulacjom emisji spalin.

JAGUAR 980-930

W drodze selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) tlenki azotu w spalinach zamieniane są w azot i wodę. Potrzebny do tego roztwór mocznika przewożony jest w 130 l zbiorniku. Zużycie mocznika wynosi ok. 3% zużycia paliwa. 6-cylindrowe silniki Mercedes-Benz wyposażone w najnowocześniejszą technologię wyróżniają się także następującymi funkcjami:

  • Wysokie ciśnienie techniki wtrysku Common Rail (do 2.500 bar)
  • Pojemność skokowa 15,6 l i dodatkowa technologia Turbo Compound zwiększająca efektywność pod pełnym obciążeniem
  • Stabilność momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów
  • Niska masa własna przy koncentracji mocy
  • Bardzo niskie zużycie paliwa
  • Spełnienie normy emisji spalin dzięki technologii SCR

JAGUAR 980-930

Dynamiczne chłodzenie oszczędza paliwo.

DYNAMIC COOLING.

W serii JAGUAR 900 wysokowydajny napęd z wariatorem można stosować opcjonalnie. DYNAMIC COOLING rozpoznaje wymagania wszystkich trzech zespołów chłodzących: chłodnicy silnika, powietrza doładowania oraz oleju hydraulicznego. W zakresie częściowego obciążenia lub na drodze do chłodzenia często wystarcza zredukowana liczba obrotów wentylatora. Dzięki temu można oszczędzać do 20 kW mocy: oszczędność paliwa.

W bardzo gorących regionach DYNAMIC COOLING umożliwia zwiększenie wydajności wentylatora do 15% w porównaniu ze standardowymi systemami chłodzenia. Zapewnia to niezmiennie wysoką moc chłodzenia.


JAGUAR 980-930

Optymalne obciążenie silnika.

CRUISE PILOT.

Automatyczna regulacja prędkości jazdy przez CRUISE PILOT ma na celu maksymalne wykorzystanie silnika JAGUAR. W CEBIS kierowca określa żądane obciążenie silnika, dokonując odpowiednich ustawień liczby obrotów. Aktywacja CRUISE PILOT odbywa się łatwo za pomocą drążka jezdnego. JAGUAR stara się teraz stale jechać z założonym obciążeniem silnika. Jeśli gęstość łanu nagle się zwiększa, następuje automatyczna redukcja prędkości jazdy. Gdy łan ponownie staje się rzadszy, prędkość jazdy JAGUAR rośnie do momentu osiągnięcia ustalonego obciążenia silnika. Regulacja bazuje na przepustowości maszyny oraz możliwości wykorzystania silnika.

DYNAMIC POWER. Automatyczne dopasowanie mocy silnika.

JAGUAR 980-930

Odpowiednia wydajność, niewielkie zużycie.

Modele JAGUAR 980 do 940 można wyposażyć w automatyczną regulację mocy silnika DYNAMIC POWER.

Maksymalną efektywność i przepustowość osiąga się w zakresie pełnego obciążenia. W zakresie obciążenia częściowego moc silnika jest redukowana automatycznie. Pozwala to zaoszczędzić aż do 10,6% paliwa.

Przed wjazdem w łan DYNAMIC POWER załącza maksymalną charakterystykę silnika. Jest to możliwe dzięki inteligentnemu połączeniu obciążenia silnika, prędkości jazdy oraz pozycji roboczej.

Jeśli na wjeździe nie jest wymagana moc maksymalna, wówczas DYNAMIC POWER przechodzi do odpowiedniej charakterystyki silnika.

DYNAMIC POWER dostosowuje moc silnika do warunków pracy. Dzięki temu użytkownik zawsze pracuje w najbardziej efektywnym zakresie liczby obrotów.

  • Oszczędność paliwa przy częściowym obciążeniu
  • Ekonomiczna, stała praca z tempomatem
 
Do pobrania