JAGUAR 980-930

Przepływ materiału.

Optymalny przepływ materiału ma istotny udział w osiąganej dziennej wydajności pracy. Materiał płynie bez przekierowania w bezpośredniej linii przez całą maszynę. Porusza się z miejsca do miejsca coraz szybciej, noże ułożone w kształt litery V oraz łopaty przyspieszacza coraz bardziej go centrują. Wynikiem jest wyższa wydajność przy minimalnym zapotrzebowaniu siły i dbałość o wysokie bezpieczeństwo pracy.

JAGUAR 980-930

Przepływ materiału.

Optymalny przepływ materiału ma istotny udział w osiąganej dziennej wydajności pracy. Materiał płynie bez przekierowania w bezpośredniej linii przez całą maszynę. Porusza się z miejsca do miejsca coraz szybciej, noże ułożone w kształt litery V oraz łopaty przyspieszacza coraz bardziej go centrują. Wynikiem jest wyższa wydajność przy minimalnym zapotrzebowaniu siły i dbałość o wysokie bezpieczeństwo pracy.

Przepływ materiału. Szybki i prostoliniowy.

JAGUAR 980-930

1 Przyrząd roboczy

  • Zmienny napęd przyrządu roboczego umożliwia równomierny przepływ materiału, zapewniając niezmiennie dobrą jakość sieczki

2 Wciąganie

  • Walce wciągające z otworem aż do 180 mm i wysoką przepustowością
  • Stałe sprasowanie wstępne dla znakomitej jakości sieczki

  • Szybki dostęp do bębna nożowego poprzez QUICK ACCESS

3 Bęben nożowy V-MAX

  • Noże V-MAX są przykręcane do ograniczników, bez konieczności ustawiania

4 MULTI CROP CRACKER

  • Odpowiednia koncepcja zapewniająca wysokiej jakości efekt kondycjonowania

5  Elastyczne przyspieszanie

  • Wymiar szczeliny ustawiany z poziomu fotela w kabinie, łatwa obsługa dla wysokiej efektywności

JAGUAR 980-930

Konsekwentnie mocne.

Wciąganie.

Mocny, oszczędny i dostosowany do różnych warunków zbioru system wciągania JAGUAR. Napęd COMFORT CUT jest zintegrowany w układzie napędu głównego. Korzyść: przy zmianie liczby obrotów silnika i bębna napęd COMFORT CUT dopasowuje się w równym stopniu. Rezultat: zawsze stała jakość sieczki. Operator ustawia w CEBIS cięcie na żądaną długość. Może je także bezstopniowo zmienić podczas pracy.

Podsumowanie zalet.

  • Wydajny napęd i mocny układ rewersowania
  • Bezstopniowa regulacja długości cięcia odbywa się także automatycznie, zależnie od zawartości suchej masy
  • Łatwość konserwacji dzięki możliwości szybkiego dostępu do zespołu siekającego

JAGUAR 980-930

Dokładne cięcie, łatwy serwis.

Bęben nożowy V-MAX.

Cztery warianty bez konieczności ustawiania.

Zależnie od rozmaitych wymagań rynku CLAAS oferuje bęben nożowy V-MAX w czterech wariantach o różnym układzie noży.


JAGUAR 980-930

Wyjście klepiska regulowane oddzielnie

Automatycznie regulowane klepisko.

Dno bębna jest zawieszone z przodu na podstawie stalnicy, a z tyłu podtrzymują je ramiona wychylne. Bezpośrednio podczas ustawiania stalnicy dno bębna zostaje natychmiast przystawione do bębna nożowego; zapewnia to równomierne podawanie materiału przez cały okres trwałości noży.


JAGUAR 980-930

Inteligentnie pomyślany.

Hydrauliczne mocowanie stalnicy.

Stalnica wraz z listwą kompensującą jest mocno przykręcona do podstawy za pomocą czterech śrub. W ciągu 60 sekund stalnica wraz z podstawą jest przechylana do pracującego do przodu bębna nożowego. W tym celu boczny zacisk stalnicy jest zwalniany hydraulicznie; po zakończeniu ustawień jest on ponownie mocowany hydraulicznie. Dzięki temu precyzyjne ustawienie pozostaje niezmienione, gwarantując dokładność cięcia.

Corncracker.

Optymalne kondycjonowanie.

Zależnie od rodzaju gospodarstwa i zastosowania wymagania pod względem długości cięcia i kondycjonowania kiszonki kukurydzianej są obecnie bardzo różnorodne. Ich spektrum sięga od wyjątkowo krótkiego cięcia w zakresie od 3,5 do 12 mm aż do SHREDLAGE ® o długości wynoszącej ponad 25 mm.

MULTI CROP CRACKER.

MULTI CROP CRACKER (MCC) wyróżnia się mocną konstrukcją i znakomicie uszczelnioną obudową. Jego największa zaleta wynika z możliwości elastycznego stosowania. Dzięki unikalnej dostępności wymiana walców na inne odbywa się bardzo szybko. Koncepcja MCC jest oferowana w dwóch wielkościach: jako MCC CLASSIC M (M = średnia z walcami o średnicy 196 mm) dla silników o mocy do 626 KM oraz jako MCC CLASSIC L (L = duża z walcami o średnicy 250 mm) od JAGUAR 950 z 585 KM.

  • MCC CLASSIC.
    JAGUAR 980-930

    MCC CLASSIC: konwencjonalne, długie cięcie w zakresie od 3,5 do 12 mm

    Konwencjonalny MCC CLASSIC ze znanymi już zębami o profilu piły pracuje z 30% różnicą liczby obrotów walców. Ten system świetnie sprawdza się przy zbiorach krótkiej sieczki kukurydzy np. do biogazowni lub dla bydła opasowego czy mlecznego. Inne walce z odmienną liczbą zębów stosowane są na rynkach, na których jest zapotrzebowanie na kiszonkę z długiej sieczki z kukurydzy. Poprzez zwiększenie różnicy liczby obrotów uzyskuje się żądany stopień kondycjonowania kiszonki.

  • MCC MAX.
    JAGUAR 980-930

    MCC MAX: uniwersalne, krótkie i długie cięcie w zakresie od 7 do 22 mm

    Walce MCC MAX stworzono do kondycjonowania kiszonki z kukurydzy przy cięciu na długość między 7 a 22 mm. 30 segmentów pierścieni jest wyprofilowanych w kształcie zębów piły. Ułożenie i specjalna geometria segmentów ciernych prowadzą do tego, że sieczka jest obrabiana nie tylko przez zgniatanie i tarcie przez siły cięcia nożycowego. Pozwala to intensywnie kondycjonować nasiona kukurydzy i dodatkowo rozdrabniać włóknisty materiał z łodyg.

    W porównaniu do konwencjonalnego Corncrackera spektrum zastosowania MCC MAX obejmuje wyraźnie szerszy zakres długości cięcia i zawartości suchej masy przy równoczesnym bardzo dobrym wyniku kondycjonowania. Firmy świadczące usługi oraz gospodarstwa rolne korzystają w MCC MAX z nowych rozwiązań technicznych, dzięki którym nawet bez dopasowania maszyny można dostosować się do zróżnicowanych wymagań klientów dotyczących kondycjonowania paszy.

  • MCC SHREDLAGE®.
    JAGUAR 980-930

    MCC SHREDLAGE®: wyjątkowo długie cięcie w zakresie od 26 do 30 mm

    Pochodząca z USA technologia została zastosowana przez CLAAS na zasadzie licencji. SHREDLAGE® oznacza intensywne kondycjonowanie kiszonki z kukurydzy przy ekstremalnie długim cięciu od 26 do 30 mm. Walce SHREDLAGE® posiadają profil zębów piły z dodatkowym, przeciwbieżnym spiralnym rowkiem a różnica ich liczb obrotów sięga 50%. Dzięki temu MCC SHREDLAGE®, ziarna kukurydzy są całkowicie rozrywane a łodygi ulegają pełnemu rozdrobnieniu.

    Materiał z liści jest dobrze rozdrabniany. Oprócz tego spiralny rowek szczególnie mocno działa poprzecznie na części łodyg, przez co są one rozrywane. Równocześnie miękka część wewnętrzna łodyg jest rozdzielana podłużnie.

    SHREDLAGE® w akcji.

    Dowiedz się więcej na shredlage.claas.com.

  • Corncracker – zestawienie.
    JAGUAR 980-930

JAGUAR 980-930

Tunel wyrzutowy. Precyzyjny załadunek może być niezwykle łatwy.

Wyrzut.

Oszczędność sił przy przyspieszaniu.

W JAGUAR przyspieszacz jest idealnie umieszczony, dzięki czemu może optymalnie spełniać swoje zadanie. Nie dochodzi do zmiany kierunku sieczki, która jest centrowana dzięki łopatkom wyrzutowym ułożonym w kształt litery V. Zmniejsza to zapotrzebowanie na moc oraz zużycie ścian bocznych.

AUTO FILL. Prowadzący do celu, teraz również z tyłu.

AUTO FILL. Automatyczne sterowanie tunelem wyrzutowym. Teraz także z wyrzutem zebranego materiału do tyłu.

AUTO FILL opiera się na zasadzie cyfrowej analizy obrazu 3D. System eliminuje konieczność sterowania tunelem wyrzutowym. Dzięki wyrzutowi do tyłu AUTO FILL praca odbywa się automatycznie również z tyłu.

Dotychczasowa funkcja AUTO FILL umożliwia automatyczny wyrzut z sieczkarni na jadący obok pojazd transportowy. Dzięki funkcji AUTO FILL „bok/tył” oprócz wyrzutu bocznego możliwe jest również automatyczne wyrzucanie z sieczkarni na przyczepę znajdującą się za nią – idealne rozwiązanie przy rozpoczynaniu siekania lub do przecinania pól.

W trybie rozpoczęcia siekania można wygodnie wybierać między bocznym a tylnym wyrzutem. Podczas automatycznego napełniania z tyłu należy tylko nakierować maszynę na odpowiedni punkt podawania.

Na potrzeby wersji AUTO FILL maszyna JAGUAR zostanie wyposażona w oświetlenie tunelu wyrzutowego LED. Umożliwia to odciążającą kierowcę pracę
również w ciemności.

 
Do pobrania