TORION 1914–1177

Silnik i napęd.

Perfekcyjne połączenie komponentów w sprawną technologię było kluczowym zadaniem podczas opracowywania ładowarek kołowych CLAAS. Zapewnia to maksymalną wydajność, wysoką niezawodność działania i długą trwałość.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

TORION 1914–1177

Silnik i napęd.

Perfekcyjne połączenie komponentów w sprawną technologię było kluczowym zadaniem podczas opracowywania ładowarek kołowych CLAAS. Zapewnia to maksymalną wydajność, wysoką niezawodność działania i długą trwałość.

Silnik i napęd.

Niezwykła siła.

Poradzisz sobie bez względu na wszystko. W obu dużych modelach pracują wydajne 4-cylindrowe silniki Liebherr, dostarczające moc 168 kW (228 KM) w TORION 1914 lub 143 kW (195 KM) w TORION 1812 i osiągające maksymalną wydajność przy obrotach wynoszących tylko 1150 obr./min.

Czystsze spaliny.

Średnia seria TORION jest wyposażona w solidne, 4-cylindrowe silniki DPS, które również spełniają wymogi normy spalin Stage IV (Tier 4). Wtórna obróbka spalin wykorzystuje filtr cząstek stałych (DPF) ze zintegrowanym katalizatorem oksydacji oleju napędowego (DOC) i technologią SCR. Ich przedział mocy wynosi od 103 kW (140 KM) i 123 kW (167 KM). Maksymalna wydajność jest dostępna przy obrotach wynoszących 2000 obr./min.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

Pozycja silnika TORION 1914–1177: optymalny rozstaw masy dzięki wyjątkowemu położeniu silnika i powiązanych komponentów.

Bardziej inteligentny montaż.

Wyjątkowa pozycja silnika daleko z tyłu maszyny powoduje przedłużenie punktu ciężkości do tyłu i w dół. W ten sposób silnik pełni jednocześnie funkcję przeciwwagi. W efekcie otrzymuje się wysoki ciężar wywracania bez konieczności zapewnienia dodatkowego balastu.

Moc silnika zależnie od modelu

19141812151114101177
kW168143123114103
KM228195167155140

Chłodzenie odpowiednie do potrzeb.

Wentylator nie zawsze musi pracować na 100%. Podczas jazdy po drogach lub przy częściowym obciążeniu często wystarcza ograniczona liczba obrotów. Dzięki czujnikom temperatury DYNAMIC COOLING rozpoznaje wymagania wszystkich agregatów chłodzących i elektronicznie dopasowuje liczbę obrotów wentylatora (100–1050 obr./min). Oszczędza to energię, a tym samym paliwo.

Czyszczenie automatyczne.

Wentylator rewersyjny automatycznie uwalnia powierzchnie zasysania od cząsteczek brudu i kurzu. W regularnych odstępach czasu zmienia on kierunek obrotu wentylatora i po prostu zdmuchuje zanieczyszczenia. Użytkownik może wygodnie ustawiać częstotliwość na terminalu w kabinie.

Korzyści:

  • Łatwe czyszczenie powierzchni zasysania oraz chłodnicy
  • Minimalne zanieczyszczenie chłodnic
  • Długi czas pracy
  • Stała moc

Czystsze powietrze.

Im czystsze powietrze zasysane, tym wyższa moc. W razie pracy w silnie zanieczyszczonym środowisku zaleca się montaż wstępnego filtra. Cyklon filtra przejmuje przy tym wstępne czyszczenie zassanego powietrza. Wydłuża to częstotliwość konserwacji filtra powietrza.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

Mniej zanieczyszczeń.

Zasysanie powietrza w TORION odbywa się przez sita w wolnym od pyłu i zanieczyszczeń obszarze bezpośrednio za kabiną operatora. Ogranicza to zanieczyszczenie płytek chłodnicy słomą, źdźbłami traw i kiszonką do minimum. Duże cząstki pyłu i brudu niemal nie docierają do obiegu wentylacji. Drobne sito zapobiega zapychaniu chłodnicy w przypadku prac generujących wyjątkowo duże ilości pyłu i zanieczyszczeń. Połączenie tych elementów znacznie optymalizuje wydajność chłodzenia.

Korzyści:

  • Oddanie do dyspozycji wystarczającej ilości czystego powietrza
  • Długi czas pracy dzięki minimalnemu zanieczyszczeniu
  • Zmniejszenie nakładów na czyszczenie i konserwację
TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

Napęd jezdny.

Połączenie najlepszych rozwiązań.

Bezstopniowa przekładnia ZF z rozdziałem mocy w TORION 1914 / 1812 łączy zalety hydrostatycznego i mechanicznego przeniesienia napędu. Bez przełączania i przerwania siły przesuwu użytkownik może płynnie przyspieszać we wszystkich zakresach prędkości, mając do dyspozycji taką samą wydajność mocy w obu kierunkach jazdy.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

CMATIC oznacza wydajność.

  • Optymalne przyspieszanie i wydajność w cyklu załadunku
  • Precyzyjne i szybkie reakcje układu jezdnego
  • Wysoki komfort jazdy dzięki łatwej obsłudze
  • Maksymalne wykorzystanie mocy silnika poprzez zarządzanie silnikiem-przekładnią
  • Minimalne zużycie paliwa dzięki pracy silnika z niską prędkością obrotową

Operatorzy uwielbiają CMATIC.

Wysokie przyspieszenie i łagodne opóźnienie: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i w każdym zastosowaniu. Spychanie kiszonki na kopiec lub podbieranie ciężkich materiałów sypkich wymaga przeniesienia dużej ilości mocy z silnika na opony. W tym przypadku znaczny udział mechanicznego przenoszenia mocy zapewnia doskonałą skuteczność przy niezmiennie niskim zużyciu paliwa. Na potrzeby prac transportowych – np. przejazdów z kopca silosu do podbierania materiału stałego biogazowni bądź też z magazynu do pojazdu transportowego – element hydrostatyczny zapewnia wysoki komfort jazdy dzięki ciągłemu, bezstopniowemu przyspieszeniu i samoczynnemu hamowaniu.

Bezstopniowa jazda. Napęd jezdny VARIPOWER.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812
TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812
TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

W średniej serii maszyn TORION inteligentny napęd jezdny VARIPOWER ułatwia pracę. Bezstopniowy, hydrostatyczny napęd jezdny przekonuje doskonałymi własnościami jazdy i przy każdej prędkości umożliwia dokładną i precyzyjną pracę oraz optymalne dozowanie siły spychania.

System zarządzania silnikiem i przekładnią dba o wydajność paliwa i komfort jazdy bez konieczności przełączania od 0 do 40 km/h. We wszystkich zakresach jazdy możliwe jest ciągłe przyspieszanie bez odczuwanego przerywania. Prędkość i siła spychania są stale automatycznie dopasowywane względem siebie.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

Inteligencja i oszczędność.

Serce napędu jezdnego VARIPOWER stanowią pompa nastawcza z ukośnymi tarczami i dwa silniki osiowe tłoczkowe w obiegu zamkniętym. Przy prędkości do 16 km/h oba silniki pracują i zapewniają maksymalną siłę przesuwu podczas prac załadowczych. Przy prędkości powyżej 16 km/h następuje odłączenie drugiego silnika w celu obniżenia zużycia paliwa podczas jazdy. Dzięki zmianie kierunku przepływu pompy nastawczej użytkownik ma do dyspozycji identyczną wydajność jazdy w obu kierunkach.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

Podwozie.

Hamulec roboczy z funkcją sprzęgła.

Lekki nacisk na pedał hamulca umożliwia bezstopniową regulację kierunku jazdy. Liczba obrotów zostaje zachowana. Całkowite naciśnięcie pedału powoduje automatyczną regulację napędu jazdy do zera i aktywację hamulca roboczego (hydrauliczny układ hamulcowy z cylindrem pompowym i mokrym hamulcem wielotarczowym). Technologia ta nie tylko obniża zużycie paliwa i hamulców, lecz również umożliwia precyzyjnie regulować prędkość przy każdej liczbie obrotów silnika.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

Hamulec postojowy obsługiwany naciśnięciem palca.

W przypadku TORION rolę hamulca postojowego pełni obsługiwany elektrohydraulicznie hamulec tarczowy z cylindrem sprężynowym:

  • TORION 1914 / 1812: na przekładni
  • TORION 1511–1177: na osi przedniej

W niezawodny sposób zapobiega odtoczeniu maszyny. Jego włączanie lub wyłączanie odbywa się poprzez naciśnięciem przycisku, który jest wygodnie ulokowany na panelu, co umożliwia łatwą i bezpieczną obsługę.

TORION 1511 / 1410 / 1177 1914 1812

Przegub o kącie łamania 40°.

W przegubie pomiędzy przodem a tyłem pracują dwa siłowniki kierownicze o działaniu dwustronnym umożliwiające kąt skrętu wynoszący 40° z każdej strony. Dzięki niewielkiemu promieniowi zawracania TORION zachowuje sprawność także w ciasnej przestrzeni. Solidny i trwały przegub powstał z myślą o najtrudniejszych warunkach, a jego konserwacja jest niezwykle łatwa.

 
Do pobrania