SCORPION 1033–635

Silnik i napęd.

Perfekcyjne połączenie komponentów w sprawną technologię było kluczowym zadaniem również podczas opracowywania ładowarek kołowych CLAAS. Zapewnia to maksymalną wydajność, wysoką niezawodność działania i długą trwałość.

SCORPION 1033–635

Silnik i napęd.

Perfekcyjne połączenie komponentów w sprawną technologię było kluczowym zadaniem również podczas opracowywania ładowarek kołowych CLAAS. Zapewnia to maksymalną wydajność, wysoką niezawodność działania i długą trwałość.

Silnik i napęd.

SCORPION 1033-635

Wybrane, najlepsze silniki.

Wydajne, 4-cylindrowe silniki Deutz o dużym momencie obrotowym wyposażone w technologię czterozaworową i turbosprężarkę zapewniają moc 100 kW (136 KM). SCORPION 756 został wyposażony w agregat 115 kW (156 KM). Oba warianty silnika stale zapewniają wystarczające rezerwy siły również podczas spychania i ciężkich prac przeładunkowych. Inteligentne systemy wtrysku Common Rail utrzymują zużycie paliwa na niskim poziomie.

  • Wysokie optimum mocy dzięki CPS
  • Optymalny stosunek spalania do mocy
  • Inteligentne sterowanie silnika
  • Maksymalny moment obrotowy przy 500 lub 609 Nm
SCORPION 1033-635

Łatwo dostępny króciec wlewu AdBlue umożliwiający skuteczną wtórną obróbkę spalin.

Wydajna wtórna obróbka spalin.

W celu redukcji ilości tlenków azotu we wszystkich modelach zastosowano katalizatory SCR. O oddzielanie tlenku węgla i węglowodorów w SCORPION 756 dba filtr cząstek stałych (DPF) ze zintegrowanym katalizatorem utleniania paliwa (DOC). Modele SCORPION 1033–635 pracują wyłącznie z katalizatorem DOC; filtr cząstek stałych jest dostępny opcjonalnie.

  • Niskie nakłady na konserwację
  • Możliwość eksploatacji w dowolnych warunkach atmosferycznych
  • Zgodność z normą spalin Stage IV (Tier 4)

Filtr cząstek stałych zawsze pod kontrolą.

Stan zanieczyszczenia filtra cząstek jest widoczny na wyświetlaczu. Pasywna regeneracja odbywa się bez ręcznej ingerencji kierowcy. W nieodpowiednim otoczeniu lub w sytuacji awaryjnej możliwe jest wyłączenie regeneracji pozycją włącznika.

SCORPION 1033-635

Zamykany zbiornik paliwa pod kabiną.

Wystarczająca ilość paliwa na długie dni.

Duże zbiorniki paliwa ze stali (w SCORPION 756/746 wykonane z tworzywa sztucznego) oraz plastikowe zbiorniki mocznika o pojemności 10 lub 20 l są umieszczone w bezpieczny i gwarantujący łatwy dostęp sposób poniżej kabiny, po lewej stronie maszyny. Masywna osłona dolna ze stali gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo w codziennym działaniu.

  • Duże pojemności zapewniają długie dni pracy bez przerw
  • Minimalizacja ryzyka uszkodzenia w trudnych warunkach
SCORPION756 / 7461033–635
Zbiornik paliwal205,00150
Zbiornik mocznikal2010

SCORPION 1033-635

Chłodzenie.

Czystsze powietrze – seryjnie.

W przypadku SCORPION zasysanie powietrza odbywa się za pośrednictwem sit znajdujących się w czystym, wolnym od pyłu przedziale maszyny. Ogranicza to zanieczyszczenie płytek chłodnicy słomą, źdźbłami traw i kiszonką do minimum. Duże cząstki pyłu i brudu niemal nie docierają do obiegu wentylacji.

  • Bezpośrednie doprowadzane do filtra powietrza
  • Pewne stosowanie również w zapylonym otoczeniu
  • Niskie nakłady na konserwację
SCORPION 1033-635

Inteligentne prowadzenie powietrza.

Zimne powietrze jest zasysane przez duże powierzchnie zasysania w przednim, czystym obszarze maszyny, a następnie prowadzone przez przedział silnika. Ciepło opuszcza przedział silnika w tylnym końcu przez szeroki wylot. To inteligentne prowadzenie powietrza zapobiega ponownemu zasysaniu u wylotu.

Na drodze bądź podczas pracy przy częściowym obciążeniu często wystarcza ograniczona liczba obrotów wentylatora. System DYNAMIC COOLING rozpoznaje wymagania wszystkich agregatów za pośrednictwem czujników temperatury i elektronicznie dostosowuje potrzebną liczbę obrotów.

SCORPION 1033-635

Czyszczenie automatyczne.

Wentylator rewersyjny w pełni automatycznie oczyszcza powierzchnie zasysania z cząsteczek brudu i pyłu – w regularnych odstępach czasu zmienia on kierunek obrotu. Częstotliwość jest ustawiona wstępnie i w razie potrzeby może zostać zmieniona przez serwis CLAAS. W każdym momencie możliwa jest ręczna zmiana kierunku przez naciśnięcie przycisku.

  • Łatwe czyszczenie sit
  • Długi czas pracy
  • Stała moc

Napęd jezdny.

Wystarczająca ilość siły generowana bezstopniowo: trzy napędy.

Użytkownik SCORPION ma wybór między trzema hydrostatycznymi napędami jezdnymi; wszystkie są sterowane elektronicznie i mają doskonałe własnościami jezdne. W każdym zakresie możliwa jest precyzyjna jazda oraz perfekcyjne dozowanie siły przesuwu.

  1. VARIPOWER PLUS z hydrostatem szerokokątnym (45°) i drugim silnikiem nastawnym (32°)
  2. VARIPOWER z hydrostatem szerokokątnym (45°)
  3. Hydrostat o maksymalnym kącie wychyłu 32°
SCORPION 1033-635

Wyjątkowa moc: VARIPOWER PLUS.

SCORPION 756 jest seryjnie wyposażony w przekładnię VARIPOWER PLUS. Oprócz hydrostatu szerokokątnego (45°) zastosowano tu drugi, obracany silnik nastawny. Dzięki kątowi wychyłu 32° zapewnia on znacznie większą moc we wszystkich zakresach roboczych.

SCORPION 1033-635

Komfortowa: przekładnia VARIPOWER.

Dzięki przekładni VARIPOWER o maksymalnym kącie wychyłu 45° (hydrostat szerokokątny) SCORPION bezstopniowo osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 40 km/h. Prędkość i siła przesuwu są stale do siebie dopasowywane. Dzięki temu niskie zużycie paliwa jest możliwe także przy wysokiej mocy.

SCORPION 1033-635

Solidny: hydrostat.

Podczas jazdy SCORPION klasy podstawowej, można zaufać sprawdzonemu przez dziesięciolecia i stale udoskonalanemu napędowi jezdnemu o maksymalnym kącie wychylenia 32°. Maszyna porusza się w wygodny, bezstopniowy i oszczędny sposób w zakresie prędkości od 0 do 30 km/h.

Mózg: SMART ROADING.

SMART ROADING dostosowuje liczbę obrotów silnika do potrzebnej mocy. Operator po prostu zadaje prędkość pedałem jazdy. Zależnie od obciążenia silnika diesla prędkość obrotowa automatycznie zwiększa się lub zmniejsza. Dzięki temu nie tylko spada poziom hałasu podczas osiągania prędkości maksymalnej, lecz również zużycie paliwa podczas prac transportowych i prac przeładunkowych w gospodarstwie.

SCORPION 1033-635

Hamowanie w dwóch wariantach.

Lekkie naciśnięcie pedału hamulca z funkcją sprzęgła ogranicza bezstopniowo prędkość jazdy – liczba obrotów silnika zostaje zachowana. Całkowite naciśnięcie pedału powoduje automatyczne wyregulowanie do zera i aktywację hamulca roboczego. Umożliwia to precyzyjną i dozowaną jazdę przy każdej prędkości obrotowej silnika.

Łatwiejsza jazda z niską prędkością.

W przypadku prac takich, jak ścielenie czy zamiatanie, które wymagają dużej ilości oleju przy niskiej prędkości jazdy, idealnym rozwiązaniem jest układ powolnej jazdy SCORPION VARIPOWER. Prędkość jazdy można wygodnie ustawić elektronicznym gazem ręcznym, a konieczną ilość oleju hydraulicznego pedałem gazu. Układ powolnej jazdy można stosować w zakresach jazdy ślimaka i żółwia.

W klasie podstawowej SCORPION pozycja pedału jazdy jest blokowana przez dźwignię mechaniczną i cięgno Bowdena. Gaz ręczny umożliwia ustawienie liczby obrotów silnika diesla.

Dłoń określa prędkość jazdy, a stopa ilość oleju. Elektroniczny gaz ręczny – w połączeniu z układem powolnej jazdy – umożliwia stałą, wyższą wydajność hydrauliki roboczej.

SCORPION 1033-635

Transport bez ryzyka.

Dla SCORPION dostępne są – do wyboru – pneumatyczny hamulec dwuprzewodowy lub hamulec hydrauliczny. Umożliwia to bezpieczne hamowanie również ciężkich przyczep, które są powszechnie stosowane np. podczas transportu słomy.

Bezpieczne zatrzymywane dzięki automatyce.

W momencie opuszczania siedzenia operatora, odłączania silnika lub zmniejszania prędkości jazdy do 0 km/h SCORPION automatycznie aktywuje elektrohydrauliczny hamulec postojowy. Hamulec uruchamia się ponownie przy aktywacji pedału gazu lub wyborze kierunku jazdy. Na potrzeby aktywacji ręcznej dostępny jest uchylny włącznik.

SCORPION 1033-635

Podwozie.

Stabilność we wszystkich położeniach.

Mocne osie oraz samoblokujący mechanizm różnicowy o wartości blokowania 45% bądź blokada mechanizmu różnicowego o wartości blokowania 100% w modelach SCORPION 756/746 zapewniają maksymalne bezpieczeństwo podczas prac w trudnych warunkach. Na przodzie SCORPION znajduje się napędzana planetarna oś kierowana z maks. kątem skrętu 35°, która zapewnia doskonałą zwrotność, a na tyle oś planetarna ułożyskowana wahadłowo o kącie wychylenia 11° z każdej strony w SCORPION 1033–635 lub 10° w SCORPION 756/746.

SCORPION 1033-635

Wyrównanie poziomu w przypadku silnych obciążeń.

W SCORPION 1033 oraz w 1033 VARIPOWER możliwe jest hydrauliczne wyrównanie poziomu pomiędzy ramą a osią przednią w zakresie +/- 8°. Funkcja ta jest aktywowana włącznikiem uchylnym w kabinie. Poziomnica znajduje się bezpośrednio w polu widzenia operatora; zapewnia to maksymalną stabilność w nierównym terenie oraz umożliwia precyzyjną pracę także przy wysokim podnoszeniu.

Rodzaje kierowania 
do każdego zastosowania.

Cztery rodzaje kierowania zapewniają nieporównywalną zwrotność nawet w najbardziej ciasnych pomieszczeniach. Nowość stanowi ręczny tryb psiego chodu, który jeszcze bardziej zwiększa zdolność maszyny do manewrowania za pośrednictwem kół osi przedniej.

  1. Kierowanie kołami osi przedniej
  2. Kierowanie wszystkimi kołami
  3. Psi chód
  4. NOWOŚĆ: ręczny psi chód
SCORPION 1033-635

Kierowanie kołami osi przedniej

SCORPION 1033-635

Kierowanie wszystkimi kołami

SCORPION 1033-635

Psi chód

SCORPION 1033-635

NOWOŚĆ: ręczny psi chód

 
Do pobrania