AXION 870–800

Mówi sam za siebie.

Najbardziej przekonujące jest to czego nie trzeba wyjaśniać, co jest samo przez się zrozumiałe. Dokładnie takie są AXION 870–800.

AXION 870–800

Mówi sam za siebie.

Najbardziej przekonujące jest to czego nie trzeba wyjaśniać, co jest samo przez się zrozumiałe. Dokładnie takie są AXION 870–800.

Czysta moc.

Mocny rdzeń.

Pod jednoczęściową maską pracuje 6-cylindrowy silnik FPT (technologia Fiat Powertrain) NEF-6 o pojemności 6,7 l. Silnik spełnia wymagania normy emisji spalin Stage IV (Tier 4) dzięki oczyszczaniu spalin roztworem mocznika, jest wyposażony w 4-zaworową technologię, Common Rail, chłodzenie powietrza doładowania, a także turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT).

Stała moc.

Określona przez CLAAS charakterystyka silnika oddaje do dyspozycji operatora pełny moment obrotowy w szerokim zakresie liczby obrotów. Zapewnia to stałą moc i jej rozwinięcie wtedy, gdy jest konieczna. Praca z niską liczbą obrotów oraz maksymalnym momentem obrotowym WOM ECO pozwala oszczędzić paliwo, a jazda ze znamionową liczbą obrotów oraz wykorzystaniem pełnej rezerwy mocy nie stanowi problemu.

  • Turbosprężarka o zmiennej geometrii.

    Turbosprężarka VGT dba o optymalne ciśnienie doładowania przy każdej liczbie obrotów silnika. Dzięki dopasowaniu liczby obrotów i obciążenia silnik osiąga 70% momentu obrotowego już na niskich obrotach. Optymalne spalanie zapewnia oszczędność paliwa i najlepszą moc.

  • AXION 870 CMATIC.

    Dzięki inteligentnemu sterowaniu elektronicznemu CLAAS POWER MANAGEMENT (CPM) moc rozwijana przez AXION 870 CMATIC sięga 295 KM. Moc Boost jest do dyspozycji podczas pracy z WOM od 7 km/h i w transporcie, ale także dla napędu wentylatora. W wyniku tego zwiększone zostały możliwości wydajnościowe i wszechstronność modelu AXION 870 CMATIC.

    AXION 870-8001

    Moment obrotowy (Nm)Moc maksymalna PS ECE R 120
    870127622952
    8501132264
    8401071250
    8301016235
    810941

    215

    800896205

    1 Nie wszystkie modele są dostępne we wszystkich krajach. Prosimy zapoznać się z cennikiem swojego partnera handlowego CLAAS.

    2 Moment obrotowy i moc maksymalna z CPM (CLAAS POWER MANAGEMENT).

Czysta sprawa.

SCR – czystość przez mocznik.

SCR to selektywna redukcja katalityczna. Zamienia ona tlenki azotu w czysty azot i wodę. Odbywa się to z pomocą wodnego roztworu syntetycznego mocznika (AdBlue®), mieszczącego się w dodatkowym zbiorniku. Obróbka spalin optymalizuje proces spalania w silniku.

W pełni zintegrowany system SCR.

Przy konstruowaniu AXION 800 uwzględniono wszystkie komponenty wtórnej obróbki spalin. Pole widzenia oraz dostęp do maszyny zostały w pełni zachowane. Ponieważ do optymalnej reakcji konieczna jest wysoka temperatura, katalizator oksydacji oleju napędowego (DOC) znajduje się pod maską silnika, bezpośrednio za turbosprężarką. Katalizator SCR został wmontowany w układzie wydechowym i umieszczony po prawej stronie maszyny.

CLAAS CMATIC. Bezstopniowa jazda.

AXION 960-920

Efektywnie i komfortowo.

CMATIC oznacza technikę bezstopniowych przekładni ciągników CLAAS. Serię AXION 800 wyposażono w przekładnię ZF Terramatic. W bezstopniowej przekładni z rozdziałem mocy cztery mechaniczne biegi są automatycznie włączane sprzęgłami płytkowymi. Nie ma konieczności ręcznej zmiany biegów.

Wysoki mechaniczny udział w transmisji sił zapewnia znakomitą skuteczność w każdym zakresie prędkości z równoczesnym zachowaniem niskiego zużycia paliwa.

  • Wykorzystanie prawdziwego potencjału.
    AXION 960-920

    AXION 870–810 jedzie przy 1600 obr./min z prędkością 50 km/h, a przy 1300 obr./min z prędkością 40 km/h, pokazując całą gamę możliwości w transporcie. Gdy operator nie naciska pedału gazu, przekładnia jest aktywnie zatrzymywana i ciągnik bezpiecznie utrzymuje pozycję postojową. Można wygodnie i bezpiecznie pokonywać z pełnym ładunkiem podjazdy na stromych polach lub skrzyżowania dróg.

  • Przemyślane sterowanie przekładni.

    Wysokie przyspieszenie, łagodne opóźnienie oraz szybka reakcja na zmiany obciążenia: sterowanie przekładnią i silnikiem CMATIC prezentuje swój poziom zaawansowania we wszystkich warunkach i przy każdym zastosowaniu. Operator może się odprężyć i skoncentrować na bardziej istotnych sprawach – CMATIC zadba o resztę.

CMATIC. Optymalne ustawienie.

Prosta i przejrzysta obsługa.

Przekładnia CMATIC dysponuje trzema rodzajami obsługi: pedałem jazdy, drążkiem jezdnym i trybem ręcznym. W obydwu pierwszych trybach prędkość może być sterowana pedałem jazdy lub drążkiem jezdnym. Liczba obrotów silnika i przełożenie przekładni są regulowane automatycznie – z optymalną skutecznością i zużyciem paliwa. W trybie ręcznym operator ustala liczbę obrotów silnika i przełożenie przekładni. Automatyczna regulacja silnika i przekładni jest nieaktywna.

  • NOWOŚĆ: Zmiana droop 
za pomocą jednego przycisku.

    Ustawienie droop wartości „Eco” i „Power” oraz pamięci liczby obrotów silnika

    Za pośrednictwem droop można szybko i łatwo ustawić liczbę obrotów silnika przy pełnym obciążeniu. W terminalu CEBIS lub CIS jest widoczne, przy jakiej liczbie obrotów silnika przekładnia ogranicza prędkość.

    Przy aktywnej pamięci obrotów silnika, np. podczas pracy z WOM, można określić, przy jakiej różnicy względem zapisanej liczby obrotów silnika następuje redukcja przełożenia przekładni.

    Dla droop w trybie pedału jazdy i trybie drążka jezdnego można zapisać dwie wartości, które są potem wywoływane przyciskami funkcyjnymi umożliwiającymi szybki dostęp. Te wartości, określane mianem „Eco” i „Power”, pozwalają na szybkie dopasowanie droop do rodzaju zastosowania, np. podczas zmiany od jazdy po ulicy do pracy na polu. Droop na potrzeby pamięci liczby obrotów definiuje się oddzielnie.

CMATIC. Praca bez zatrzymania.

Dopasowane zakresy prędkości.

Przekładnia CMATIC oferuje trzy dowolnie ustawiane zakresy prędkości jazdy w obu kierunkach. Aktywny zakres jest pokazywany przez CEBIS lub CIS i może być zmieniany podczas jazdy dwoma przyciskami. Im niższa ustawiona wartość maksymalna zakresu jazdy, tym bardziej precyzyjne dozowanie prędkości.

Dla wszystkich zakresów jazdy można zapisać wartość tempomatu, przy czym istnieje możliwość zapisu prędkości podczas jazdy przyciskiem na drążku jezdnym. Wartości tempomatu można również wstępnie zdefiniować w terminalu CEBIS lub CIS.

Przy CMATIC każdy operator ma możliwość utworzenia własnego profilu do każdego zadania. Z atrakcyjną technologią przekładni CMATIC jest on w stanie efektywnie i produktywnie wykorzystać pełną moc swojego AXION – z optymalnym komfortem obsługi.

HEXASHIFT o wysokiej skuteczności.

HEXASHIFT – przełączanie obciążenia z CLAAS.

Dzięki HEXASHIFT płynnie przełącza się wszystkie sześć biegów pod obciążeniem i cztery zautomatyzowane grupy biegów przez dotyk palcem lub automatycznie przez HEXACTIV.

HEXASHIFT dostępna jest w dwóch różnych wersjach:

  • ECO 40 km/h przy 1.950 obr/min
  • ECO 50 km/h przy 1.950 obr/min

Poprzez nakładanie się biegów pod obciążeniem można wykorzystać cały potencjał mocy silnika. Dzięki temu zapewniona jest płynna zmiana biegów podczas prac transportowych.

  • Oczywiste zalety.
    • Zmiana grup przełożeń bez używania sprzęgła
    • Dobre zestopniowanie wszystkich biegów
    • Dwanaście biegów w głównym zakresie
    • W pełni automatyczna zmiana biegów z HEXACTIV
    • Wysoka skuteczność na polu i w drodze przy niewielkim zużyciu paliwa
    • Opcjonalnie biegi pełzające do 450 m/h
    • Możliwość komfortowego ustawiania w CIS lub CEBIS
    • Wysoki komfort obsługi przez DRIVESTICK lub CMOTION
    • Zarządzanie silnikiem-przekładnią CLAAS dla miękkiej zmiany grup i biegów
    • Dźwignia REVERSHIFT z elektronicznym hamulcem postojowym

    NOWOŚĆ: funkcje przekładni

    • SMART STOP: zatrzymywanie pedałem hamulca bez aktywacji sprzęgła
    • Automatyczna zmiana biegów HEXACTIV z tempomatem
    • Wyłączanie tempomatu i pamięci prędkości obrotowej silnika pedałem gazu

    • NOWOŚĆ: funkcja REVERSHIFT na dżojstiku ELECTROPILOT

HEXASHIFT. Zawsze na prawidłowym biegu.

Automatyczne sterowanie przekładni.

Nie jest konieczne przełączanie każdego biegu po kolei (jak w zwykłej przekładni przełączanej pod obciążeniem), przekładnia HEXASHIFT przy zmianie grupy biegów w zależności od prędkości i obciążenia automatycznie wybiera odpowiedni bieg – zarówno przy jeździe ręcznej, jak i automatycznej. Gdy w grupie D naciśnięty zostanie pedał sprzęgła, to przekładnia przy ponownym wysprzęgleniu automatycznie dopasuje bieg. Może to być pomocne np. przy dojeździe do skrzyżowania.

  • Inteligentne ustawianie przekładni.

    Podczas rewersowania biegi mogą być zmieniane automatycznie, jeśli prędkość do przodu ma być inna niż do tyłu. Na nawrotach można załączyć żądany bieg naciskając tylko jeden przycisk. Dzięki temu jedzie się wtedy zawsze z taką samą prędkością na uwrociach. Agresywność REVERSHIFT można ustawić w jednym z dziewięciu stopni (od -4 do +4) i w każdej sytuacji korzystać z najlepszego możliwego komfortu jazdy.

  • Bieg startowy HEXACTIV i ruszanie z miejsca.

    Bieg startowy włączony przy uruchomieniu silnika można wybierać między A1 a D1. Będzie on włączany przy każdym starcie silnika. Na potrzeby pracy z aktywną automatyką przełączania HEXACTIV można też wybrać bieg dla ruszania z miejsca. Jest on automatycznie włączany po zatrzymaniu ciągnika.

HEXASHIFT. HEXACTIV przełącza sama.

Automatyka przełączania HEXACTIV.

Ponieważ operator ma ważniejsze rzeczy do zrobienia, HEXACTIV przełącza się automatycznie. Automatykę przełączania HEXACTIV można ustawić zgodnie z życzeniami operatora i rodzajem pracy.

W CEBIS lub CIS do wyboru są trzy tryby automatyki przełączania.

  • W pełni automatyczny: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy różnej liczbie obrotów silnika zależnie od jego obciążenia, prędkości jazdy i życzeń operatora lub pozycji pedału gazu
  • Tryb WOM: HEXACTIV dokonuje przełączeń tak, aby liczba obrotów WOM była możliwie stała
  • Tryb użytkownika: HEXACTIV dokonuje przełączeń przy stałej liczbie obrotów silnika, zaprogramowanej przez operatora

Stabilny i zwrotny.
Pełna siła uciągu.

Wąska talia i mały promień zawracania.

Dzięki zebranemu doświadczeniu w budowie ciągników o zakresie mocy do 400 KM w pojazdach standardowych firma CLAAS stworzyła perfekcyjne rozwiązania dla AXION 800 – przy stałej pracy w najcięższych warunkach. Silnik wpuszczono w solidną ramę ze zintegrowaną misą olejową, cała siła przedniego podnośnika i przedniej osi jest idealnie przejmowana.
Specjalny kształt nadwozia zapewnia miejsce dla chłodnicy bezpośrednio nad przednią osią. Z tyłu znajduje się przewężenie jak talia osy. Wynikiem jest dobry kąt skrętu i mały okrąg zawracania.

W pracy oznacza to:

  • Wysoka stabilność także przy pracy z ciężkimi maszynami montowanymi z przodu
  • Duże kąty skrętu przedniej osi i maksymalną zwrotność
  • Optymalny dostęp do silnika i wszystkich punktów konserwacji

Decydujące zalety:

Duży rozstaw osi:

  • Wysoki komfort jazdy
  • Stabilna jazda do przodu
  • Wysoka siła uciągu z lepszym rozkładem masy
  • Dobra, bezpieczna pozycja na drodze
  • Wysoki udźwig z lepszym rozdziałem masy

Mała długość całkowita:

  • Dobra zwrotność
  • Mała długość zestawu na drodze
  • Doskonałe pole widzenia
  • Dobre prowadzenie maszyn na przednim TUZ

Do każdej pracy.

Całkowite wyważenie.

Liczne możliwości balastowania przedniej i tylnej osi sprawiają, że AXION można optymalnie dostosować do każdego zadania. Tylko tak w pełni wykorzystuje się jego potencjał mocy – bez niepotrzebnych strat. Gdy trzeba wykonać ciężkie prace z małą prędkością, można po prostu założyć na AXION balast. Gdy jest on niepotrzebny, można go równie szybko zdjąć.

Obciążniki na koło osi tylnej w kg

Felga 38"Felga 42"
2x 2592x 220
2x 3372x 409

Siła i wytrzymałość.

Modele AXION 800 można wyposażyć w ogumienie tylnych kół o średnicy 2,05 m. Dla osi przedniej przewidziano opony o średnicy do 1,60 m. Liczne możliwości ogumienia sprawiają, że AXION jest gotów do każdej pracy. Nawet z oponami 900/60 R38 ciągnik mieści się w 3 m szerokości na drodze i doskonale chroni glebę w polu.

Siła i oszczędność 
w jednym przycisku.

Zawsze właściwa liczba obrotów.

AXION 800 ma do dyspozycji trzy różne liczby obrotów WOM:

  • 540 / 1000 obr./min
  • 540/540 ECO i 1000 obr./min
  • 540 ECO / 1000 / 1000 ECO obr./min

Wybór prędkości WOM odbywa się jednym naciśnięciem. Kolejny włącznik uruchamia WOM.

Próg automatycznego wyłączania i włączania WOM można regulować bezstopniowo przy określonej wysokości podnoszenia. Do zapisu wysokości wystarczy ustawić podnośnik na żądanej pozycji i dłużej przytrzymać wciśnięty przycisk automatyki WOM. Zintegrowane swobodne obracanie tylnego WOM ułatwia dołączanie maszyn.

Od razu.

WOM 540 obr./min / 1000 obr./min osiąga swoją prędkość obrotową dokładnie w zakresie największej mocy silnika. Dzięki temu nawet ciężkie sprzęty napędzane WOM nie stanowią dla ciągnika problemu.
Przy WOM w trybie ECO silnik pracuje z korzystniejszą dla zużycia paliwa, niższą liczbą obrotów. W lekkich pracach można zmniejszyć obroty, poziom hałasu oraz oszczędzać paliwo.

Liczby obrotów:

  • 1000 obr./min ECO przy 1600 obrotach silnika na minutę
  • 540 obr/min ECO przy 1520 obrotach silnika na minutę

Mocna hydraulika. 
Proste łączenie.

Czyste, bezciśnieniowe dołączanie.

Wszystkie gniazda hydrauliki z tyłu modeli AXION 870-800 są wyposażone w dźwignie odciążające. Dołączanie i odłączanie można tu wykonywać także pod ciśnieniem.

Barwne oznakowanie strony wlotowej i wylotowej ułatwia bezbłędne dołączanie maszyn. Olej wyciekający podczas dołączania i odłączania jest zbierany przewodami do zbiorniczka.

  • NOWOŚĆ: hydraulika do wszelkich potrzeb.
    • Instalacja hydrauliczna Load Sensing dla wszystkich AXION 800 z wydatkiem 110 lub 150 l/min
    • Z wyposażeniem w CIS: cztery pary gniazd hydraulicznych sterowanych mechaniczne z prawej konsoli i ELECTROPILOT z dwoma elektronicznymi w podłokietniku
    • Z wyposażeniem CIS+: z poziomu podłokietnika można obsługiwać do sześciu elektronicznych zaworów hydraulicznych – z czego do czterech funkcją ELECTROPILOT
    • Z wyposażeniem CEBIS: obsługa do siedmiu elektronicznych zaworów hydraulicznych w podłokietniku – z których cztery można przypisać do ELECTROPILOT. Dzięki możliwości swobodnego przypisania i wyboru priorytetu zaworów hydraulicznych każdy operator może regulować obsługę w CEBIS zależnie od rodzaju zastosowania i osobistych preferencji. Dzięki temu często używane funkcje hydrauliczne znajdują się obok siebie, umożliwiając niezakłóconą pracę.
    • Z wyposażeniem CEBIS i CIS+: obsługę zaworów hydraulicznych można przypisać do przycisków funkcyjnych CMOTION, wielofunkcyjnego podłokietnika lub ELECTROPILOT w celu ułatwienia obsługi łączonych procesów roboczych.
    WyposażenieCISCIS+CEBIS
    Maks. liczba mechan. zaw. hydr. z tyłu4--
    Maks. liczba elektron. zaw. hydr. z tyłu-45
    Maks. liczba elektron. zaw. hydr. pośrodku, np. przyłączy do przodu lub przedniego podnośnika; obsługa przez ELECTROPILOT222
    Wybór priorytetu zaworów hydraulicznych--
    Swobodne przypisanie zaworów hydraulicznych--

    □ Dostępne – Niedostępne

Podniesie wszystko. 
Tylny podnośnik.

Tylny podnośnik.

Przy maksymalnym udźwigu do 10 t, podniesiona będzie każda maszyna. Wyposażenie tyłu ciągnika można zestawić odpowiednio do potrzeb:

  • Ręczne lub automatyczne stabilizatory cięgieł dolnych
  • Regulacja poślizgu przez prędkość radaru
  • Hydrauliczne górne cięgło
  • Praktyczny, tylny uchwyt na kule
  • Dobry widok na zaczep i cięgła dolne TUZ
  • Na obu błotnikach sterowanie podnośnikiem, WOM i dowolnego elektronicznego zaworu hydraulicznego (tylko CEBIS)
  • NOWOŚĆ: zaczep na wymiar.

    Drabinka zaczepu AXION spełnia wymagania normy ISO 500. Dzięki temu można stosować również zaczepy innych maszyn spełniających tę samą normę. Fabrycznie dostępne są liczne możliwości:

    • Zaczep z hakiem Hitch
    • Wariant drabinki z zaczepem Piton Fix

    W szynie zaczepu:

    • Zaczep automatyczny 38 mm
    • Kula K80 i kierowanie wymuszone
 (do 4 t obciążenia pionowego)
    • Zaczep CUNA

    Jako zaczep polowy:

    • Z kat. 3
    • Z kulą K80 i wymuszonym kierowaniem (obciążenie pionowe 4 t)

Zewnętrzne elementy obsługowe tylnego podnośnika, WOM i wybranego zaworu hydraulicznego

W przypadku wariantów zaczepu polowego dostępne są różne pozycje. Pozycja wyciągnięta poprawia zwrotność.

Większa wszechstronność. 
Więcej zastosowań.

Przedni podnośnik.

Wszystkie modele AXION 800 można fabrycznie wyposażyć w dwa różne podnośniki przednie:

  • 4,6 t udźwigu maksymalnego
  • 5,8 t udźwigu maksymalnego

Dzięki modułowej budowie możliwe jest bezproblemowe doposażenie.

Szybka i łatwa konserwacja.

Dostępność oszczędza czas i pieniądze.

Przeglądy obsługi codziennej powinny być tak proste, jak to możliwe. Nikomu nie trzeba wyjaśniać, że wszystko, co skomplikowane i niewygodne, wykonuje się niechętnie.

  • Duża, jednoczęściowa maska silnika daje dostęp do wszystkich punktów jego konserwacji
  • Kontrolę poziomu i uzupełnienie stanu oleju można wykonać z lewej strony ciągnika, przy opuszczonej masce
  • Wykonanie przeglądów obsługi codziennej jest możliwe bez żadnych narzędzi
  • Punkty smarowania przedniej osi umieszczono przed pakietem chłodnic, gdzie są optymalnie dostępne
  • Łatwo dostępny i widoczny filtr paliwa znajduje się przy lewym wejściu do kabiny
  • Schowek zintegrowany w lewym wejściu zapewnia miejsce na zwykłą skrzynkę z narzędziami

Długie okresy między wymianami oleju (silnik 600 h, przekładnia i hydraulika 1200 h) pozwalają oszczędzić czas i koszty. Wydaje się mniej pieniędzy w sezonie, gdyż maszyna jest tam, gdzie powinna być: w pracy.

Świeże powietrze i pełna moc.

Duże powierzchnie zasysania na masce silnika zapewniają wystarczającą ilość powietrza do chłodzenia i filtra powietrza silnika. Ze względu na niedużą prędkość przepływu powierzchnie zasysania są zawsze czyste i przepuszczalne.

Pakiet chłodnic umieszczono na stabilnej ramie z dwustopniowym otwieraniem przez siłowniki gazowe, co znakomicie ułatwia ich czyszczenie. Jest to bezpieczne, łatwe i praktyczne.

Filtr powietrza w chłodnej strefie przed chłodnicami jest wygodnie dostępny i może być wyjmowany bez ograniczeń. Odsysanie większych cząstek kurzu w obudowie filtra wydłuża okresy czasu do kolejnego czyszczenia.

 
Do pobrania